kolmapäev, mai 06, 2009

Thurn and Taxis

Kujutage ette olukorda, kus olete mänginud mänge, kus tuleb võidelda ellujäämise nimel kas zombide, müstiliste koletiste või Cylonite vastu; mänge, kus tuleb üles ehitada linnasid, riike või suisa tsivilisatsioone; mänge, kus saab manipuleerida aktsiaturgudega ning luua varifirmasid. Ning nüüd kujutage ette olukorda, kus teile kõige selle järel pakutakse võimalust mängida mängu, mis kujutab endast... keskaegset Saksa postisüsteemi. Justnimelt, keskaegset Saksa postisüsteemi.

Enam-vähem sellised emotsioonid valdasid mind, kui pakuti välja võimalus mängida Thurn and Taxis'it... kuid kui on hea seltskond, siis ei ole olemas ka kehvi mänge - seega võtsin pakkumise vastu. Tuleb tunnistada, et ma ei pidanud kahetsema - mäng osutus piisavalt heaks, et ligi tunnikeseks muud maailmat ära unustada.

Tegemist on siis üsnagi lihtsate reeglitega mänguga, kus iga mängija proovib keskaegsel Baierimaal (ning selle ümbruses) arendada välja võimalikult kiiresti ja võimalikult laiaulatuslikku postijaamade võrgustikku, et kohalikel parunitel ja vonnidel oleks mugav oma ringkirju naabritele edastada ja edikte lugeda. Võrgustiku ülesehitamiseks on vaja see kõigepealt plaanina paika panna (s.t. kaartidena enda ette lauale asetada), plaani koostamine (ja selle õnnestumine) sõltub suures osas aga kaardipakist tulevatest kaartidest.

Positiivne on aga see, et kaardipakist ei tule kaarte pimesi tõmmata - mängulaua vasakul ääres on alati kuus kaarti pildiga ülespoole - ole aga mees ja vali sobiv välja. Paraku kui oled juba omale plaani paika pannud, siis ei tohi seda enam ümber tegema hakata - ehk siis kui oled juba piltlikult öeldes otsustanud, et sinu postikaarik sõidab Tallinnast läbi Keila Paldiskisse, ei tohi sa neist kohtadest enam ühtegi ära muuta, võid vaid algusesse või lõppu jaamasid juurde lisada. Seda võivad muidugi ära kasutada sinu kurjad konkurendid, sest kuna plaanid on avalikud, pole neil enamasti keeruline oletada, et milline sihtpunkt sind just huvitaks ning seejärel see siis endale napsata.

Et aga postiimpeeriumi ülesehitamine liiga aeganõudvaks ning valuliseks ei läheks, on võimalus abi paluda erinevatelt ametnikelt - mõni võimaldab sul rohkem kaarte maast võtta, teine jällegi korraga rohkem kaarte oma teekonnaplaani juurde lisada jmt. Erinevate ametnike soosingu osav ärakasutamine võimaldab sul seega oma plaanid teistest kiiremini realiseerida ning mida kiiremini sa mõne piirkonna oma postijaamadega ära täidad, seda rohkem piirkonna valitsus sinuga rahul on ja rohkem võidupunkte sulle jagab. Mäng ise käibki võidupunktide peale, nii et need, kellele mingil põhjusel rahamängud ei meeldi, võivad kergendatult ohata.

Tegemist on seega piisavalt huvipakkuva ca tunniajase kestvusega lauamänguga, kus sarnaselt võrdne osa on nii õnnel kui ka oma planeerimisvõimel. Miks on selle mängu nimel aga seost tolleaegse postindusega? Vastuse leiab siit...

8/10

Thurn and Taxis ametlik lehekülg

Kommentaare ei ole: